מערכת תמונות יהודיות  ל ניסן, תשפג21/04/2023


גם אם תחליטו לבלות את יום העצמאות בחופשה משפחתית בים, בבריכה, בצימר או בבית, אנא הקפידו לשים לב לסכנות האורבות במקומות אלה

כללי הזהירות של מגן דוד אדום לערב יום העצמאות:
1. על הורים לקיים שיחות עם ילדיהם, טרם החג, וליידע אותם על הסיכון הטמון בהתזת התרסיסים השונים.
2. אם רוכשים תרסיסי "שלג" או תרסיסי "חוטים", יש להימנע מלכוון את פיית המיכל לכיוון הפנים, הפה והעיניים. במקרה של חדירת חומר כימי לעיניים, יש לשטוף מיד בהרבה מים זורמים.
3. אין לאפשר לילדים עד גיל 14 שנים להשתמש במכלי התרסיסים (שלג, פתיתים וחוטים) המיועדים לשימוש ע"י מבוגרים בלבד
4. יש לשים לב ולעשות שימוש רק בצעצועים בעלי תו תקן ישראלי רשמי ת"י 562 "בטיחות צעצועים" שחל
גם על אביזרי חג ומוצרים נוספים המיועדים לשימוש ילדים עד גיל 14, לדוגמא פטישים קשיחים/מנופחים, פאות, שרשראות ותכשיטים, צעצועים חשמליים מהבהבים עם סוללות ומדבקות ועוד. יש להקפיד לרכוש צעצועים עם סימון והוראות שימוש בעברית.
5. זכרו! התרסיס הוא חומר דליק במיוחד! יש להרחיק אותו ממקור אש וחל איסור מוחלט להתיז אותו על מקור אש. אין להשליך את המיכלים הריקים למקור אש, מחשש להתלקחות המיכל ופיצוצו.
6. אין לקרב זיקוקים לאזור הפנים, ובפרט לאזור העיניים. במקרה של חדירת גץ אש לעין, יש לשטוף אותה במהירות בהרבה מים זורמים, ולהזעיק את צוותי מד"א בקו החירום 101. אין להשליך זיקוקים בוערים לעבר בני אדם.
7. מחשש לפגיעה בשמיעה, יש להקפיד שלא לעשות שימוש בקרבת האוזניים בצעצועים היוצרים רעשים בעוצמות גבוהות.

זה שנים רבות שיום העצמאות נחשב ליום המנגל הלאומי, כאשר רבבות בני אדם יוצאים לפארקים ולחיק הטבע, וחוגגים את הולדתה של המדינה. רגע לפני שמניעים את הרכב ויוצאים אל חיק הטבע, מצורפות המלצות מד"א לשמירה על בריאות המנפנפים.

בעת עריכת פיקניק בחיק הטבע יש לשמור על כללי הזהירות הבאים:
• הבערת האש: שימו לב היכן אתם ממקמים את המנגל שלכם, והרחיקו אותו מעצים וצמחיה. בסיום, וודאו כי הגחלים כבויות לגמרי, כאשר אתם שופכים אותן אל מתקני איסוף גחלים.
• יש להרחיק ילדים ממקורות חום ואש כמו חומרי בערה נוזליים או מוצקים, שמן טיגון וגחלים בוערות.
• בתקופה זו של השנה ובעונת האביב, גוברת פעילותם של נחשים ארסיים כגון הצפע הארץ ישראלי וחרקים שונים המסתתרים מתחת לאבנים. יש להימנע מלהפוך אבנים וסלעים, לנקוט משנה זהירות בזמן ישיבה על מדשאות וקרקע חשופה בטבע, ולא להלך יחפים או בסנדלים באזורים אלו.
• הצטיידו בערכת עזרה ראשונה תקנית של מגן דוד אדום, לכל מקרה של פציעה, נפילה או כוויה. תמיד כדאי שיהיו בהישג יד אמצעי טיפול, עד להגעת צוות מד"א במידת הצורך.

גם אם תחליטו לבלות את יום העצמאות בחופשה משפחתית בים, בבריכה, בצימר או בבית, אנא הקפידו לשים לב לסכנות האורבות במקומות אלה.